Onderzoek: welk modebedrijf is het meest waard?

Amsterdam, 13 oktober 2014 13:08 | Eva Hento

Merkenadviesbureau Interbrand onderzoekt jaarlijks de merkwaarde van de 100 meest waardevolle merken ter wereld. Welke bedrijven hebben de meeste waarde binnen de fashionbranche?

Het e-commercebedrijf Amazon is met ongeveer 29,4 miljard dollar het meest waardevolle bedrijf binnen de modebranche. Het bedrijf heeft 25 procent meer merkwaarde dan vorig jaar en ten opzichte van de rest van de lijst het meest gestegen. Dit blijkt uit een Amerikaans onderzoek van merkenadviesbureau Interbrand.

Andere merken in de fashionbranche die ook in de top 100 staan zijn:

Louis Vuitton
Waarde: 22,5 miljard dollar

H&M
Waarde: 21,0 miljard dollar

Nike
Waarde: 19,8 miljard dollar

Ebay
Waarde: 14,3 miljard dollar


Zara
Waarde: 12,1 miljard dollar

Gucci
Waarde: 10,3 miljard dollar

Hermès
Waarde: 8,9 miljard dollar

Cartier
Waarde: 7,4 miljard dollar

Adidas
Waarde: 7,3 miljard dollar

Prada
Waarde: 5,9 miljard dollar

Tifanny & Co
Waarde: 5,9 miljard dollar

Burberry
Waarde: 5,5 miljard dollar

Ralph Lauren
Waarde: 4,9 miljard dollar

Hugo Boss
Waarde: 4,1 miljard dollar

Deze cijfers zijn gepubliceerd in het Best Global Brands rapport die jaarlijks wordt uitgegeven door Interbrand.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.