Onderzoek: mode is online de belangrijkste productcategorie

Amsterdam, 10 december 2014 08:00 | Eva Hento

Online shoppers kopen op een buitenlandse webshop het vaakst een mode-item.

Mode is het afgelopen jaar de belangrijkste productcategorie onder online shoppers die een buitenlandse webshop bezochten.  Kleding is - met 30 procent -  de belangrijkste productcategorie onder online shoppers. Hierna volgen de categorieën consumentenelektronica (20 procent) en reizen (19 procent). Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van betaaldienst Paypal.

Ondervraagden

In het onderzoek werden bijna 18.000 consumenten ondervraagd uit 22 landen. Hiervan kwamen 800 consumenten uit Nederland, waarvan 44 procent zei dat die in een buitenlandse webshop koopt.

Kansen

Het onderzoeksbureau denkt dat Nederlandse webwinkeliers nog veel kansen in het buitenland hebben: wereldwijd winkelt 50% van alle online shoppers bij een buitenlandse webshop.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.