Nieuws van Claudia Sträter, Witteveen en V&D

AMSTERDAM, 17 september 2013 12:06 | Rosita van der Kwaak

De zomer zit er weer op en verschillende vrouwenmoderetailers komen deze maand met nieuwe dingen. Claudia Sträter heeft studenten van ArtEZ nieuwe ontwerpen laten maken van vintage kledingstukken, Sheila de Vries lanceerde haar designercollectie voor Witteveen en V&D introduceerde meerdere nieuwe merken in het ‘plus size’ segment.

Tweedejaars studenten Fashion Design van ArtEZ hadden vorige week vijf dagen de tijd om ieder van zeven vintage Claudia Sträter kledingstukken een nieuwe outfit te maken. De vintage kledingstukken werden tijdens de campagne Refreshion door klanten ingeruild voor korting op de nieuwe collectie. Studenten mochten enkel de bestaande stoffen van de vintage kledingstukken gebruiken. De uiteindelijke ontwerpen zijn beoordeeld door een vakkundige jury. De vijf beste ontwerpen winnen een fotoshoot met een modefotograaf. Bovendien worden deze outfits getoond in de etalages van Claudia Sträter in Amsterdam, Utrecht en Arnhem voordat ze net als de rest van de ontwerpen naar de Dutch Design Week in Eindhoven gaan (van 19 t/m 27 oktober 2013).

Sheila de Vries voor Witteveen

Donderdag 12 september lanceerde couturier Sheila de Vries haar collectie voor Witteveen. De samenwerking heeft geresulteerd in een collectie met 16 items, waaronder een broekpak, een tuniekblouse, blazers, blouses, pantalons, rokken en accessoires. Stoffen als bouclé, jacquard, tweed en kant in de kleuren zilver en zwart voeren de boventoon. De kleur 'royal blue' komt ook veelvuldig terug, een knipoog naar Sheila's werk voor prinses Beatrix. De verkoopprijzen variëren van € 29,95 tot € 129,95. Volgens Barbara van Kolfschoten, algemeen directeur van Witteveen, voelt Sheila de Vries de Witteveen-klant perfect aan. “Zij kent de wensen als het gaat om stijl en pasvorm. Daarnaast is de handtekening van Sheila de Vries overduidelijk terug te vinden in de modellen, de afwerking en de stofkeuzes."

V&D breidt grote matenaanbod uit

Warenhuisketen V&D introduceerde begin deze maand een aantal nieuwe merken in het grote maten segment voor vrouwen. Deze modische merken voor een maatje meer zijn verkrijgbaar tot en met maat 54. Zo breidt het merk s.Oliver haar aanbod uit met het label Triangle, dat vooral op de modebewuste vrouw is gericht. Het young fashion merk New Look vult haar assortiment aan met de collectie Inspire, een grote maten collectie voor de echte fashionista’s. Een nieuwkomer in Nederland is het plus size fashionmerk Paprika, een trendy collectie die exclusief bij V&D verkrijgbaar is. Alle plus size collecties zijn verkrijgbaar op VD.nl en in de V&D vestigingen Breda, Amstelveen, Rotterdam Beursplein en Groningen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.