New Look focust internationaal op mannenmode

Amsterdam, 3 juni 2015 12:25 | Marieke Verhoeven

Na het wegkapen van de head designer mannenmode bij concurrent H&M, richt modeketen New Look zich nu op uitbreiding in de mannenmode.

Met het aantrekken van Christopher Englinde, voormalig hoofd designer mannenmode bij H&M, gaat New Look zich actiever richten op het aantrekken van (jonge) mannen. Het merk is onder andere van plan om aparte ingangen voor mannelijke klanten te maken, zodat mannen niet meer eerst door de damescollectie hoeven te lopen.

Groei in China

In mei werd New Look door private equity bedrijf Brait gekocht voor ruim 2,6 miljard euro. Na de koop steeg het aandeel van New Look direct met 5 procent en de online verkoop steeg met 34 procent. Vooral in China groeit het bedrijf hard, zegt ceo Anders Kristiansen tegen de Britse krant The Independent. "Eind maart hadden we 15 winkels in China, in mei werden dat er 30 en er staan nog 40 winkels op de planning."

Weg uit Nederland

In Nederland sluit New Look juist alle verkooppunten. Reden is de focus op de vier belangrijkste internationale markten, waar Nederland blijkbaar niet bij hoort. De winkel in Rotterdam sluit deze maand de deuren, de twaalf shop-in-shops bij V&D verdwijnen eind september 2015.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.