New Balance gaat strijd aan met Nike

Amsterdam, 9 juli 2015 10:22 | Tessa Bentvelsen

New Balance wil bekend staan om meer dan alleen de sneakers, het wil een heus sportmerk worden en de strijd aan gaan met Nike. Om dat te bereiken lanceert New Balance de grootste campagne in de historie van het merk.

New Balance start deze maand de grootste reclamecampagne in de historie van het 109-jaar oude merk. Het hoopt hiermee een internationaal sportmerk te worden dat de concurrentie aan kan gaan met merken zoals Nike. “Het is een poging tot het positioneren van ons merk tussen de grootsten in onze categorie in schoenen, kleding en accessoires”, laat Rob DeMartini, ceo van New Balance sinds 2007, weten aan Bloomberg Buniness.

Reclamecampagne

Bij de reclamecampagne hoort een spot die in verschillende landen op tv zal komen. Hiervoor heeft New Balance 17 professionele atleten opgetrommeld die door het merk worden gesponsord, waaronder Jenny Simpson (atlete), Emma Coburn (hardloopster), Miguel Cabrera (honkballer), Milos Raonic (tennisser), Aaron Ramsey (voetballer) en Vincent Kompany (voetballer).

Een sportmerk, geen modemerk

New Balance laat daarnaast weten dat het soms te ver kan afdrijven in de wereld van de mode. Daarom zal het merk zich extra gaan focussen op het maken van producten die de prestatie verbeteren tijdens het sporten.

Omzetgroei

New Balance wil met de reclamecampagne ook een boost geven aan de omzetgroei, dat momenteel al groeit met ongeveer 15 procent per jaar. Vooral 2015 moet het jaar worden van New Balance. De omzet was in 2014 $ 3,3 miljard (€ 2,98 miljard) en moet dit jaar groeien naar $ 4 miljard (€ 3,6 miljard). Dat zou betekenen dat het bedrijf harder groeit dan Nike. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.