Nederlanders doen vaker een mobiele aankoop

Amsterdam, 11 november 2014 15:25 | Eva Hento

Vorig jaar deed nog ongeveer twaalf procent van de Nederlanders een online aankoop via een mobiel apparaat. Dat percentage is dit jaar met ruim een derde gestegen.

Softwareproducent Adobe meldt in een jaarlijkse analyse dat 16,6 procent van alle online aankopen in Nederland wordt gedaan via een smartphone of tablet. Dit percentage lag vorig jaar nog op 12 procent. Hieruit blijkt dat met een groei van 35,7% Nederlanders steeds vaker gebruik maken van een mobiel apparaat om een aankoop te doen.

Europa

Ondanks de groei, blijkt dat het shoppen via een mobiel apparaat in Nederland minder populair is dan in andere Europese landen. Zo wordt in het Verenigd Koninkrijk 24 procent van de mobiele aankopen gedaan via een smartphone of tablet. Met 21 procent volgt Noorwegen. In Zweden wordt 19,5 procent van de aankopen gedaan via een mobiel apparaat.

Feestdagen

Naast dit onderzoek heeft Adobe een voorspelling gedaan voor de feestdagen. Zo zal 16,7 procent van de Nederlandse online aankopen plaatsvinden rondom deze dagen. Naar verwachting wordt op 10 december, de drukste dag, 93,7 miljoen uitgegeven door de Nederlanders. Dit is 6,40 per persoon. Dit bedrag is minder dan de gemiddelde Europeaan: die besteedt 7,12 euro op de drukste dag.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.