Kleding.nl ziet omzet verdubbelen

Amsterdam, 21 januari 2016 12:49 | Tessa van Glabbeek

De omzet van de kledingzoekmachine kleding.nl is in 2015 gestegen naar 24 miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van 2014. Met dank aan de buitenlandse inspanningen van Fashiola.

In vijf Europese landen werd er ruim 24 miljoen euro omzet gegenereerd voor de aangesloten winkels van de kledingzoekmachine kleding.nl. Daarmee verdubbelt de website de omzet. Dat laat het bedrijf weten middels een persbericht. De omzet van zusterbedrijf Fashiola verdriedubbelde door internationale activiteiten in Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje en Frankrijk.

App

Directeur Peter Langenkamp reageert: “Wij laten zien dat met de juiste marketing- en conceptstrategie nog steeds groei in deze branche mogelijk is.” De lancering van de app in 2015 draagt volgens hem ook mee aan de hoge omzet: “Een extra verkoopkanaal, waarmee we de omzet via mobiele devices hebben laten stijgen van negen procent naar zestien procent.”

Online bereik

Het online bereik van kleding.nl groeide mee met de omzet. Met ruim zestig procent groeide het aantal bezoekers per maand tot meer dan één miljoen. Voor het eerst werd de website meer via mobiele devices (60 procent) dan via PC’s (40 procent) bezocht. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.