Hema test internationale winkelformule in Nederland

Amsterdam, 12 september 2016 16:37 | Aafje van IJzendoorn

Hema gaat de aankomende tijd haar internationale winkelconcept in Nederland testen. In vier ‘pilotstores’ kunnen klanten kennismaken met de nieuwe formule.

Het internationale winkelconcept van het Nederlandse warenhuis Hema is bij klanten zo populair dat het warenhuis dit concept ook in Nederland wil uitproberen. Daarom het warenhuis op zaterdag 10 september 2016 vier ‘pilotstores’ geopend om te kijken of dit concept op korte termijn ook in Nederland geïntroduceerd kan worden. In Bussum, Uithoorn, Vleuten en Zwijndrecht kunnen klanten kennismaken met het nieuwe concept. Op 13 oktober volgt de vijfde winkel in Enkhuizen.

Het internationale concept

Het concept voor steden als Londen, Parijs en Barcelona ziet er anders uit dan in Nederland. Normaal gesproken hangt alles gesorteerd in de winkel maar bestaat de winkel niet uit verschillende werelden. In de internationale winkelformule staan vrouwen- en mannenmode, alle producten voor de badkamer, keuken, baby- en woonkamer bij elkaar. Deze indeling in werelden maakt in een keer duidelijk waar klanten moeten zijn. “Het is vooral de overzichtelijkheid en de frisse uitstraling van de winkels die bij klanten in het oog springt”, meldt Hema in het persbericht.

De aankomende maanden gaat HEMA haar internationale concept testen onder de Nederlandse klanten. Na deze periode gaat de winkelketen kijken wat er met het concept in Nederland gebeurt.  

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.