Hema beplakt winkelruiten met codestickers

Amsterdam, 4 december 2013 16:59 | Tessa Cheret

Hema heeft een nieuwe manier bedacht om zijn etalages interactief te maken. Via raamstickers kunnen klanten op de website of Facebook van Hema komen en producten bestellen.

Dertig winkels van Hema zijn beplakt met raamstickers met QR-codes. Deze stickers staan bij producten in de etalage waarnaar de code wijst. Passanten met een Hema-app kunnen zo na sluitingstijd door winkelen.

Prijzen winnen
De stickers blijven tot het eind van het jaar op de ramen van Hema staan. Wie de stickers scant, maakt daarnaast ook kans op prijzen. Klanten kunnen tot wel 75 procent korting krijgen op een artikel naar keuze bij het scannen van de QR-code.

Link fysiek en online
Een woordvoerder van Hema vertelt aan Retailnews: ''We leggen hiermee de link tussen de fysieke winkel en de online winkel. We wijzen de klant erop dat hij voor het winkelen bij Hema niet gebonden is aan de openingstijden van de fysieke vestigingen.’’

Wil je weten hoe jij je etalage interactief maakt? Lees dan de volgende artikelen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.