Fast fashion ketens focussen op mannenmode

Amsterdam, 4 augustus 2015 10:46 | Marieke Verhoeven

Na New Look en River Island kondigt nu ook Stradivarius, het jongere zusje van Zara, aan met een collectie voor mannen te komen. Waarom deze focus op mannenmode?

De eerste mannenmodecollectie van Stradivarius, onderdeel van het Spaanse megaconcern Inditex, staat gepland voor september 2017. De nieuwe lijn zal zich richten op ‘urban en cosmopolitan mannen van 20 tot 30 jaar'. Het jongere zusje van Zara is volgens eigen zeggen al begonnen met het ontwerpen van de lijn en ook zijn er al managementteams samengesteld, die de lancering gaan coördineren.

In mei maakte Inditex al bekend op zoek te zijn naar een pand voor Stradivarius in Amsterdam. Wanneer en waar de eerste winkel in Nederland wordt geopend, is nog niet bekend. Wereldwijd heeft Stradivarius al 910 winkels in meer dan 60 landen. In 2014 behaalde het merk een omzet van 1,1 miljard euro. 

New Look en River Island

Ook andere fast fashion ketens hebben plannen voor de lancering en/of uitbreiding van hun collecties voor mannen. Zo kondigde New Look eerder deze zomer al aan een aantal 'stand alone' mannenmodewinkels te openen en gaat ook River Island, die al mannenmode verkoopt, de collectie uitbreiden. "We merken dat ons marktaandeel in dit segment groeit en daar willen we op inhaken," zegt inkoopdirecteur mannenmode Fiona Firth hierover in het Britse blad Drapers.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.