FNG Group doet aandelenuitgifte voor expansie

MECHELEN, 21 november 2013 12:48 | Rosita van der Kwaak

De Belgische FNG Group (eigenaar van oa. Baker Bridge, Claudia Sträter en Expresso) voert een kapitaaloperatie door van 8,5 miljoen euro om de groeiplannen te financieren. Het bedrijf ziet uitbreidingsmogelijkheden in Frankrijk, Duitsland, Rusland en China.

De FNG Group nam vorig jaar de keten Claudia Sträter over en onlangs werd het Nederlands damesmerk Expresso overgenomen. Het portfolio bestond al uit de merken Fred & Ginger, Van Hassels en CKS. FNG focust nu vooral op de Benelux, maar ziet mogelijkheden voor uitbreiding in Frankrijk, Duitsland en nieuwe markten als Rusland en China.

Nieuw hoofdkantoor

Door de uitgifte van nieuwe aandelen versterkt de FNG Group haar kapitaal met circa 8,5 miljoen euro, zodat er kan worden geïnvesteerd in verdere groei. Onlangs is begonnen met de bouw van het nieuwe hoofdkantoor in Mechelen. FNG opent jaarlijks een twintigtal nieuwe winkels; zo gingen er pas vijf winkels van Claudia Sträter open in België. De groep ambieert het retailnetwerk te laten groeien tot ongeveer 150 eigen winkels in de Benelux.

FNG Group

FNG begon eind 2003 met de kindermodeketen Fred & Ginger. Inmiddels heeft het bedrijf door fusies en overnames zes merken en een jaaromzet van meer dan 130 miljoen euro. Ongeveer zeventig procent van de omzet komt uit vrouwenmode en de rest uit kindermode. Het bedrijf heeft 820 medewerkers, 125 eigen winkels, 30 shop-in-shops en meer dan 1500 verkooppunten.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.