Drie handige softwaretools voor moderetailers

amsterdam, 20 januari 2014 13:52 | Suzanne van Duijn

Softwarebedrijf SAP schiet met drie nieuwe initiatieven de moderetail te hulp. Met deze tools houd je die klant vast!

Vind jij het ook zo moeilijk om klanten vast te houden in deze lastige tijden? Probeer dan eens deze drie tools van softwarebedrijf SAP.

SAP Shopper Experience

Het door SAP ontwikkelde SAP Shopper Experience verbetert de winkelbeleving van de klant. De applicatie is namelijk een loyaliteitsprogramma, afrekensysteem en sociaal medium in één. Klanten kunnen een wishlist samenstellen, deze delen via social media, ontvangen gepersonaliseerde aanbiedingen, kunnen producten scannen voor extra informatie, én online afrekenen.

SAP Retail Store Ops Associate

Deze tool richt zich op het verbeteren van je klantenservice. Met de SAP Retail Store Ops Associate hoeft personeel namelijk niet meer weg te lopen van de kassa om de voorraad te bekijken of aan te passen. Ook kun je met de applicatie een klant ter plekke korting aanbieden, productiehistorie inzien en berichten van leveranciers en distributeurs lezen. 

Nieuwe samenwerkingen

Heb jij geen eigen winkel maar verkoop jij je merk via verschillende kanalen? Dan wil jij hier vast beter inzicht op - en overzicht van hebben Om verschillende kanalen en voorraadsystemen met elkaar te verbinden werkt SAP aan een derde initiatief. Dit doet het softwarebedrijf in samenwerking met Tommy Hilfiger, Adidas en Luxottica.

Welke applicatie is voor jou als retailer cruciaal? Laat het ons weten via redactie@textilia.nl.

Ook Fujitsu bedacht een applicatie om verschillende systemen te koppelen. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.