Dit is het progamma van de vernieuwde Amsterdam Fashion Week

AMSTERDAM, 24 juli 2018 15:13 | Rik de Langen

Na een seizoen te hebben overgeslagen, keert de Amsterdam Fashion Week weer terug in de hoofdstad. Op een nieuwe locatie - het Museumplein vormt nu het decor - en een andere datum. Nu heeft de organisatie bekendgemaakt welke merken en ontwerpers op de catwalk te zien zullen zijn.

Foto: C. Messier [CC BY-SA 4.0 ], from Wikimedia Commons

Het halfjaarlijkse mode-evenement Amsterdam Fashion Week (AFW) keert onder leiding van modeondernemer Danie Bles terug in een nieuwe vorm. Op een andere datum en een nieuwe locatie in het hart van de Amsterdam: midden op het Museumplein. Van 6 tot 9 september zijn er naast het showprogramma op de hoofdlocatie verschillende off schedule evenementen.

Showprogramma

De Amsterdam Fashion Week wordt op donderdagavond geopend door ontwerper David Laport. Het programma is op zaterdag en zondag gevuld met gevestigde namen zoals warenhuis Hudson’s Bay, Penn&Ink N.Y., Silvian Heach, Goldbergh, 10DAYS, supermarktketen Lidl x Heidi Klum, Maison 365, Le Cafe Noir Studio & Jenneskens en Zoe Karssen.

Nieuw is de See Now, Buy Now-formule. Deze formule is gericht op de consument die tijdens het zien van de livestream de collectie direct kan kopen.

Nieuw talent

Vanzelfsprekend biedt AFW ook plaats aan designers en jong talent met o.a. NINAMOUNAH en Lichting 2018 in samenwerking met HTNK, Meester Koetsier Foundation en het Park Plaza Victoria Amsterdam. Lichting 2018 is het 'debutantenbal' van de Nederlandse mode, waarbij de 14 beste mode afstudeerders van 2018 zich presenteren aan een internationale vakjury.

Last minute-kaarten

De Amsterdam Fashion Week is in principe op uitnodiging. Maar vlak voor aanvang van elke show zijn er last minute kaarten beschikbaar die iedereen de kans geven op vrij toegang tot de show. Het volledige programma en details over de last-minute kaarten worden medio augustus via www.amsterdamfashionweek.nl bekendgemaakt.
 
Off Schedule Programma

Naast het hoofdprogramma is er ook een off schedule programma. Er is een pop-up bioscoop, een AFW Department store, Fashion Talks in samenwerking met het Rijksmuseum en de lancering van ALTER, het nieuwe merk van Anna Nooshin.

Pop-up bioscoop

Direct naast de showlocatie is er een openbare pop-up bioscoop. Hier zijn alle shows te volgen via een livestream en zijn er exclusieve backstage movies, interviews met designers, Fashion Talks en workshops. De bioscoop is vrij toegankelijk en biedt per keer plaats aan 25 mensen.

AFW Department Store

Van 6 tot 9 september opent ook het AFW Department store in het Museum Quarter, met shop-in-shops van onder andere Lois Jeans, Lola Harper James, Mendo, Pauw Luxury Denim, Stieglitz, een blow-dry bar en een Libertine Café. De AFW Department store is elke dag geopend van 10.00 tot 20.00 uur.


 

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.