Weekday ruilt hashtag voor korting

Amsterdam , 3 maart 2014 16:12 | Debbie van der Wouw

Zweeds jeansmerk Weekday bestaat tien jaar en heeft daarom van 3 t/m 17 maart een speciale marketingactie. In ruil voor een hashtag krijgen klanten dertig procent korting op hun jeans.

Tijdens de ‘get-creative #7DAYSJEANS-actie’ krijgen klanten dertig procent korting op hun jeans. Hiervoor moeten klanten een foto maken van zichzelf in een jeans van Weekday en deze posten op social media. De foto moet voorzien zijn van de hashtag #7DAYSJEANS. De foto mag overal worden genomen.

 Publiciteit

Door deze actie is Weekday verzekerd van veel publiciteit op Facebook, Twitter en Instagram. Door het vele delen van de foto komt het nieuws over de actie bij steeds meer consumenten terecht. Niet alleen de actie krijgt zo meer bekendheid, maar ook de (oude) jeans van Weekday.

Zomercollectie

Ook is de actie een goede promotie voor de zomercollectie, die sinds kort te verkrijgen is. Deze collectie bestaat uit jeans met innovatieve wassingen en silhouetten, zoals de ‘Friday slim fit’. Dat is een jeans met een blauwe basis en daar overheen een zwarte laag. Hoe vaker je de broek wast, hoe blauwer de broek wordt. 

Een andere slimme marketingactie is deze van Asics. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.