GfK: Miss Etam en Promiss grootste online groeiers van 2013

amsterdam, 13 maart 2014 08:00 | Suzanne van Duijn

Miss Etam verdubbelde vorig jaar de online omzet en was daarmee de hardst groeiende online fashionretailer van Nederland. Zusterbedrijf Promiss staat op de tweede plek. Dat blijkt uit onderzoek van GfK.

GfK meldt in eenonlangs verschenen onderzoek dat Miss Etam in 2013 de hardst groeiende online fashionretailer van Nederland is. Promiss, net als Miss Etam een label van de Etam Groep, staat op de tweede plek. Voor het onderzoek naar online bestedingen aan mode en schoenen maakt GfK gebruik van het vaste Consumer Panel dat bestaat uit 12.500 consumenten. Zo krijgt het marktonderzoek elke maand inzicht in alle uitgaven aan mode, zowel offline als online. 

Verdubbeling online omzet

De Etam Groep verdubbelde vorig jaar de online omzet. Gemiddeld groeiden fashionretailers in 2013 online met 18 procent. C&A, ANWB Your look for less en V&D wisten na de Etam Groep de meeste procentuele online omzetgroei te behalen. Het totale online omzetdeel ten opzichte van de totale omzet in de mode kwam volgens GfK in 2013 uit op 12,5 procent. Over absolute getallen wordt door het onderzoeksbureau niet gesproken.

Omnichannel

“De Etam Groep is marktleider op het gebied van damesmode in Nederland”, laat Francine van Dierendonck, e-commercedirecteur bij de Etam Groep, weten. “Al 90 jaar kleden wij met liefde en overtuiging de Nederlandse vrouw. Onze doelgroep vindt ons inmiddels ook in rap tempo via online kanalen.” 

Beste Damesmodeketen

Miss Etam werd ook al vijf keer op rij uitgeroepen tot de Beste Damesmodeketen van Nederland. "Er wordt volop in verbreding en verfrissing van de collecties geïnvesteerd." Ook was Miss Etam het klantvriendelijkste bedrijf van 2013. 

Lees ook: Promiss scoort met succesvolle LinkedIn-campagne.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.