Dossieroverzicht

Teamwork Rechtenvrij CC0 Pixabay

Goed werkgeverschap: hoe vier je successen? [deel 6] Goed personeel is cruciaal als je succesvol wilt ondernemen in de mode- en schoenenbranche. Medewerkers moeten de juiste competenties hebben, maar het is net zo belangrijk dat de winkelier werk maakt van goed werkgeverschap. In deze serie komen alle facetten aan bod. Deze week: het vieren van succes. We vragen het aan Max van Blijdesteijn van Blijdesteijn Mode in Tiel, Diana van den Borne van Mr. & Mrs. Filipe uit Boxtel en Edwin Belt van Inretail: “Je hebt verschillende talenten nodig om je succesdoelen te bereiken.” Lees verder

Goed werkgeverschap: Hoe ontwikkel je HR-skills? 'Medewerkers zonder doelen gaan hun eigen doelen stellen' [deel 5]

Goed werkgeverschap: hoe zorg je voor betrokken personeel? [deel 4]

Goed werkgeverschap: hoe ga je om met arbeidsconflicten? [deel 3]

Bekijk het hele dossier


Vier tips voor meer structuur in je inkoopplan [achtergrond] Onder invloed van een wisselvallige doelgroep, trends en weersomstandigheden kan het knap lastig zijn om je inkoopbudget te bepalen. Retailers weten vaak wel wat de mode wordt, maar niet wat er in hun portemonnee zit. Onder het mom ‘meten is weten’ valt de focus steeds meer op het interpreteren van doorverkoopcijfers, blijkt als we rondvraag doen bij meer experts, retailers en leveranciers. Leon Karreman van Van Soest herenmode: “Ga niet huilen, maar praat met je leveranciers.” Lees verder

Tips: hoe organiseer ik een effectieve uitverkoop?

Uitverkoop: 'Percentages korting werken het beste'

Bekijk het hele dossier


‘Je kunt niet de schuld blijven geven aan de crisis of je huurbaas, je moet echt zélf aan de slag’ De crisis is hard geweest voor de moderetail. Faillissementen, teruglopende omzetten maar zeker ook de stijgende populariteit van online shoppen hebben modewinkeliers aan het denken gezet over hun relevantie. Zo ook Annemiek Donkersloot (55) van vrouwenmodewinkel Ladies Fortune in Purmerend. “Ik zit nog volop in transitie, maar ik weet inmiddels wel welke kant ik op moet met mijn zaak.” Lees verder

Samen en toch apart: 'Alles staat op één bon, de klant merkt er niets van'

Meervoudig prijswinnaar Amazingkids: 'We blijven liever onder het maaiveld' *

‘Ik reken niet af op nummer, verkopen doen we immers met zijn allen’ *

Bekijk het hele dossier


Dit zijn de 50 meest waardevolle modemerken van 2018 Elk jaar is er aantal merkadviesbureaus dat een lijst samenstelt met de waardevolste merken ter wereld. Dit keer is dat Brand Finance. Textilia pikt de modemerken er voor je uit. Europa doet het goed, met 8 modemerken in de top 10. Maar de nummer 1 van de lijst komt uit de Verenigde Staten, dat dan weer wel. Lees verder

ABN Amro: De fysieke winkel blijft belangrijkste verkoopkanaal

CBS: januari-omzet schoenenbranche omlaag, die van kledingwinkels blijft gelijk

CBS: Moderetailers behalen voor het tweede jaar op rij omzetgroei

Bekijk het hele dossier


Social Media Boom Pixabay CC0 Rechtenvrij

Social media voor moderetailers: editorials (met 5 tips) [deel 8] Grote kans dat je winkel op Facebook en misschien wel op Instagram te vinden is. De vraag is wat je ermee doet. Likes krijgen voor een aangekondigde uitverkoop is leuk, een goede relatie opbouwen met fans van de winkel véél leuker. Hoe je dit voor elkaar krijgt leggen we samen met Richard Derks van IIZT social en digital creatives uit in een serie over succesvolle social engagement. Deze keer: hoe maak ik een editorial? Lees verder

Social media voor moderetailers: video bloggen [deel 7]

Social media voor moderetailers: hoe leer je je doelgroep kennen? [deel 6]

Social media voor moderetailers: 10 tips voor succesvolle winacties [deel 5]

Bekijk het hele dossier


Facebook-actie voor vaste uitverkoopperiode De uitverkoop moet aan banden worden gelegd. Jeanine van Eerd, eigenaar van agentschap en distributeur Van Eerd Fashion Group, heeft een oproep gedaan via Facebook aan modeondernemers. De reacties op de Facebookpagina zijn positief. Lees verder

Tips: hoe organiseer ik een effectieve uitverkoop?

Uitverkoop: 'Percentages korting werken het beste'

Gesprek Janneke Wintermans met CBW-Mitex over uitverkoop

Bekijk het hele dossier