TOP

5x gespot op de beurzen in Berlijn [vrouwenmode]

Er was weer genoeg nieuws te ontdekken op de modebeurzen voor zomer 2018 in Berlijn. Textilia’s vrouwenmoderedacteur selecteerde een aantal nieuwtjes. Zo maken Marc Cain en Object een uitstapje naar een nieuwe productgroep en spotten we interessante bijverkoopartikelen.

Object lanceert een accessoireslijn

Object (3) Object (1)

Object Collector’s Item, uit de stal van Bestseller, brengt al langer accessoires, maar lanceert vanaf zomer 2018 een complete accessoireslijn onder de naam The Full Story. Met onder andere tassen, portemonnees, riemen, zonnebrillen,  haarbanden, sjaals en sokken. Uiteraard allemaal afgestemd op elkaar én op de kledingcollectie.

Om in de gaten te houden: Noumenon

Noumenon (1) Noumenon (2)

Op Green Showroom spotten we het nieuwe Nederlandse label Noumenon, dat op veel interesse kon rekenen. Ontwerper en oprichter Dena Simaite is sinds anderhalf jaar bezig en maakt een collectie van restanten meubelstoffen van een Nederlandse meubelfabriek. Dat levert een compacte collectie op in rijke, gelimiteerde stoffen.

Bijverkooptip: stationery

Studio Stationary (1) Studio Stationary (2)

We zien steeds meer schrijfwaren op de modebeurzen, als bijverkoop voor conceptstores. Het Nederlandse Studio Stationery presenteerde op Panorama een kleurrijke collectie met posters, kalenders, notitieboekjes, potloden, pennen, tapes en ansichtkaarten. En dat alles zeer betaalbaar. Vanaf €1,- voor een kaart tot €19,95 voor een poster (winkelverkoopprijs).

Marc Cain lanceert een parfumlijn

Panorama (2) Panorama (1)

Marc Cain lanceerde op Panorama Berlin een parfum Marc Cain Mysteriously. De parfumlijn bestaat uit drie geuren: No. 1, No. 2 en No. 3 met ieder een eigen themakleur en bijpassende Beauty capsulecollectie voor zomer 2018 in de themakleur. De capsulecollectie bestaat uit drie lijnen, elk met als basiskleur het poederige roze, blauw of groen van het parfum.

Stijlvol snoepen

Lakirds (1) Lakirds (2)

 Het Deense snoepmerk Lakrids by Johan Bülow brengt bijzondere snoepjes in stijlvolle verpakkingen en richt zich daarom juist op conceptstores. Ook de shop-in-shopmeubels zijn om een puntje aan te zuigen. En dan hebben we het nog niet eens over het snoep zelf gehad: er worden alleen natuurlijke ingrediënten gebruikt in bijzondere combinaties. Van chocolade met drop tot zout met karamel.

Houd de site en de print-editie van Textilia de komende weken in de gaten voor alle modetrends voor zomer 2018.