TOP

5X binnenkijken bij nieuwe modewinkels *

Daily Paper, Lois, The Sting, Won Hundred en The Butcher of Blue: allemaal openden ze de dit voorjaar een nieuwe winkel. Kijk binnen en laat je inspireren!

Merken en ketens houden de welbekende P van Promotie nog steeds goed in het oog, getuige het hoge aantal winkelopeningen van de laatste tijd. Want een brandstore is nog steeds een van de belangrijkste middelen om een merk onder de aandacht te brengen van een groot publiek. Kijk binnen bij deze nieuwkomers!

Daily Paper

De jongste aanwinst is afkomstig van het talentvolle trio achter het Nederlandse merk Daily Paper. Jefferson Osei, Hussein Suleyman en Abderrahmane Trabsini lieten zich voor hun winkel in Amsterdam Oud-West inspireren door de opvallende zelfontworpen modern-Afrikaanse patronen uit eerdere collecties. Zo is de print op de vloer afkomstig uit de najaarscollectie van 2015, stamt het mat-glanzende ton sur ton patroon van de kassa uit 2014 en zijn zelfs de houten stangen van het plafond terug te herleiden tot de print uit de huidige zomercollectie. 

Architect Jason Delaney, eerder verantwoordelijk voor Asics- en Kiehls-winkels, heeft de ideeën van het trio vormgegeven. De 250m2 grote winkel biedt naast de Daily Paper collectie een aantal in store exclusieve items en een selectie kunstboeken. 

Als het aan Daily Paper ligt blijft het niet bij deze winkel. “We denken over een vestiging in Rotterdam en daarna richten we ons op het buitenland. Het is onze droom om in Parijs een zaak te openen, maar ook in Somalië, Ghana en Marokko, waar we vandaan komen.” 

Daily Paper Store 2

Daily Paper Store 3

Daily Paper Store 4

Daily Paper Store 5

Won Hundred 

Op 21 april opende het Deense modemerk Won Hundred aan de Amsterdamse Raadhuisstraat het eerste vlaggenschip buiten Denemarken. De ruim 100m2 grote zaak aan de achterkant van het Paleis op de Dam, valt op door een groot industrieel sculptuur waaraan een grote selectie denim, ready-to-weer, schoenen en accessoires hangt. Het bijzondere interieur dat net als de collectie Scandinavisch easy chic is, is het resultaat van de samenwerking tussen creatief directeur Nikolaj Nielsen en de Deense architect Tania Mikkelstrup. 

Won Hundred winkel Amsterdam

Won Hundred winkel Amsterdam 2

Lois

Het om de iconische flared pijpen bekendstaande jeansmerk Lois, heeft een tijdelijk Flarehouse in de Amsterdamse Negen Straatjes geopend. Tot 1 juni 2016 kunnen geïnteresseerden de brede collectie flares – en andere fits – proberen. Naast spijkergoed kun je bij Lois ook terecht voor een ‘handpicked’ collectie accessoires en interieuraccessoires. 

Lois Jeans winkel

Lois Jeans winkel 2

Lois Jeans winkel 3

Lois Jeans winkel 4

The Sting

De net geopende Bredase vestiging van The Sting, in het winkelcentrum De Barones, heeft de primeur van een vernieuwd winkelconcept. De nieuwe insteek van de modeketen is beïnvloed door interieurs van ateliers. Blikvangers in de maar liefst 1800m2 grote vestiging zijn de patio met een glas in loodkoepel en de sheddaken die voor extra licht zorgen. 

The Sting Breda

The Sting Breda 2

The Sting Breda 3

The Sting Breda 4

Butcher of Blue

Bij de Butcher of Blue, voorheen Best of Brands, in Hoogland draait alles om de liefde voor mooie spullen. Jeans en andere kledingstukken, maar ook andere zaken waar een man volgens eigenaar Bob Rijnders blij van wordt. Zoals eigen Butcher of Blue koffie (inclusief eigen met indigo bewerkte koffiekopjes), uiterlijke verzorging van Skins Cosmetics en interieurstukken. Ook kunnen bezoekers door de glazen wanden een blik werpen op de showroom van het merk en het kantoor van Rijnders. 

Butcher of Blue

Butcher of Blue 2

Butcher of Blue 3

Butcher of Blue 4