TOP

37% van de online kledingaankopen tijdens kantooruren

Uit onderzoek van Klarna blijkt onder andere dat bijna veertig procent van de online kledingaankopen gedaan worden tussen negen en vijf.

Betaaloplossingsbedrijf Klarna heeft onderzoek gedaan naar de online fashionaankopen van het afgelopen jaar. Daaruit bleek onder andere dat 37% van de online aankopen tijdens kantooruren gedaan worden. Daarnaast zijn zeven uur ‘s avonds en één uur ’s nachts populaire tijden voor online kledingaankopen. Maandag blijft de dag waarop het liefst online kleding wordt gekocht.

Leeftijd

Klanten tussen de 46 en 55 jaar geven het meest uit tijdens zo’n online shopsessie; 106 euro. Voor klanten jonger dan 26 is het uitgeefbedrag het laagst met 84 euro. Die laatste groep is wel 17 procent meer gaan besteden ten opzichte van het eerste halfjaar van 2015. Zij die het vaakst online shoppen zijn de klanten tussen de 26 en 35 jaar oud.

Almere

Almere is nog steeds de plek waar de meeste online fashionaankopen worden  gedaan. Op nummer 2 is Enschede te vinden, op de voet gevolgd door Groningen op nummer drie. Daarna komen Eindhoven en Tilburg op nummer vier en vijf.

Man-vrouw

Mannen en vrouwen geven gemiddeld bijna evenveel uit; mannen 96 euro en vrouwen 95 euro. Mannen zijn wel meer fashion aan gaan schaffen via webshops. Ten opzichte van het voorgaande half jaar zijn er 8 procent meer online fashion bestellingen door hen gedaan.