TOP

300 miljoen euro aan noodhulp voor mkb, Denham sluit alle winkels en Hema werkt samen met Studio Job

Het kabinet maakt versneld 300 miljoen euro vrij om ondernemers te helpen die in de problemen komen door het coronavirus. Verder: Denham heeft besloten alle winkels te sluiten, Studio Job slaat de handen ineen met HEMA voor een bonte zomercollectie en wat zijn de grootste ergernissen bij het online winkelen? Je leest het in het nieuwsoverzicht van 16 maart.

Corona: 300 miljoen euro noodhulp voor mkb

Het kabinet maakt versneld 300 miljoen euro vrij om ondernemers te helpen die in de problemen komen door het coronavirus, meldt De Ondernemer. Het gaat om de verruiming van krediet waar de overheid deels borg voor staat. Vanaf maandag 16 maart kunnen ondernemers gebruikmaken van de verruiming van de zogenoemde borgstelling midden- en kleinbedrijf (BMKB). Het kabinet schat in dat mkb-bedrijven in eerste instantie direct 300 miljoen euro nodig hebben. Donderdag werden die kosten nog op 20 tot 25 miljoen euro geschat.

De voorzitter van MKB Nederland, Jacco Vonhof, is blij met de maatregelen die het kabinet nu neemt, schrijft WNL. “Ik ben niet gerustgesteld over deze situatie, maar wel over hoe het kabinet ermee omgaat. Minister Hoekstra (Financiën) heeft 90 miljard klaarstaan, dat hebben we misschien niet eens allemaal nodig.

Denham sluit alle winkels

In een post op social media laat Denham weten alle winkels tot nader order te sluiten. “De gezondheid va onze medewerkers is onze topprioriteit. Daarom zullen met ingang van 16 maart onze winkels tijdelijk sluiten. We zetten onze online verkoop voort zoals normaal en we werken samen met onze logistieke partners om te zorgen voor de correcte voorzorgsmaatregelen om de veiligheid te garanderen. We moedigen iedereen aan om elkaar te steunen waar nodig en zoveel mogelijk hulp te bieden aan de lokale gemeenschap om elkaar veilig en gezond te houden. Samen slaan we ons erdoorheen.”

A message from Denham HQ 💙

Geplaatst door Denham op Maandag 16 maart 2020

Nike sluit winkels in verschillende landen vanwege coronavirus

Nike heeft zondag besloten alle winkels in de Verenigde Staten, Canada, West-Europa, Australië en Nieuw-Zeeland vanaf maandag te sluiten vanwege de uitbraak van het coronavirus, schrijft NU.nl.Nike volgt met deze beslissing veel andere bedrijven op die in een aantal landen hun deuren sloten vanwege de virusuitbraak. Bedrijven als Patagonia, Apple en Urban Outfitters besloten al eerder om vestigingen te sluiten.

Studio Job maakt samen met HEMA een bonte zomercollectie.

Het designlabel combineert ‘functionaliteit met conceptueel design en komische prints voor een volledige zomerlijn’. De zomercollectie die Studio Job speciaal voor HEMA ontwierp,‘Summer disaster’ -collectie, is geïnspireerd op de bloopers van de zomer. Denk aan de té hete temperaturen, smeltende ijsjes, wespen en muggen, worstjes die verbranden op de BBQ en zeeën vol gevaarlijke haaien en enge kwallen. Studio Job heeft met een creatieve twist al deze elementen gecombineerd in kleurrijke en typische ‘Studio Job-printen’ om zo een collectie te ontwerpen bestaande uit twee themas: Eating Outside en Beach Life. De Studio Job x HEMA-collectie is vanaf 14 april verkrijgbaar in de HEMA-winkels en via www.hema.nl.

Top 10 van ergernissen bij online winkelen

Op zondag 15 maart was het Wereldconsumentendag. Online winkelcentrum beslist.nl ondervroeg daarom zo’n 900 bezoekers van de website en ontdekte dat veel consumenten niet goed weten waar zij precies recht op hebben bij een online aankoop. Daar hebben online ondernemers nog veel te winnen, zo blijkt. Naast dat online winkelen als gemak ervaren wordt omdat de gang naar de fysieke winkel niet gemaakt hoeft te worden, zijn er ook veel ergernissen. Beslist.nl vroeg online shoppers naar hun grootste ergernissen.

  1. De hoge verzendkosten of de optie gratis verzenden bestaat niet
  2. De hoge retourkosten moeten betalen of geen gratis retour
  3. Niet kunnen kiezen voor levering bij een afhaalpunt
  4. Achteraf een e-mail ontvangen dat bestelde artikelen toch niet meer op voorraad zijn
  5. Lange levertijd
  6. Het product is bij levering anders dan op de foto
  7. Producten zijn in het winkelmandje geplaatst, maar bij het afrekenen zijn artikelen opeens uitverkocht
  8. Pakketbezorger zegt dat de besteller niet thuis is terwijl wel iemand thuis is en wacht op het pakketje
  9. Alleen met een creditcard de bestelling kunnen afrekenen
  10. Pakketbezorgdienst geeft een heel ruim tijdvak van levering aan

LEES HIER MEER OVER HET CORONAVIRUS EN DE MODERETAIL