TOP

10Days lanceert seizoenloos sublabel, eigen werkgeversorganisatie voor webwinkels en winkelgedrag structureel veranderd door corona

Uit onderzoek van ABN Amro komt naar voren dat ons winkelgedrag structureel is veranderd door de uitbraak van de pandemie. Verder is er een eigen werkgeversorganisatie voor webwinkels opgericht, heeft 10Days een nieuw sublabel gelanceerd en verhuist Sissy-Boy het hoofdkantoor. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van 3 december.

credit beeld: 10D for Humans

Webwinkels krijgen eigen werkgeversorganisatie

De e-commercesector heeft een eigen werkgeversorganisatie opgericht. E-commerce Nederland moet ervoor zorgen dat ‘de sector een eigen stem op sociaal-economisch terrein krijgt en de stakeholders een aanspreekpunt’, meldt Retailnews. Voorzitter van de organisatie is Daan Hermes, die zich hard maakt voor één intergrale e-commerce-cao om onder meer oneerlijke concurrentie op arbeidsvoorwaarden te voorkomen tussen Nederlandse webshops en internationale spelers als Alibaba en Amazon. Hermes heeft een achtergrond in de vakbeweging en de financiële wereld.

10Days lanceert nieuw sublabel 10D for Humans

Het Nederlandse 10Days heeft de capsulecollectie 10D for Humans gedropt. Volgens het label is het nieuwe sublabel ‘een humaan merk, zonder poespas, waarbij waliteit en comfort centraal staan’. De collectie bestaat volgens het persbericht uit 50 items als hoodies, sweaters, joggers, chino’s en jassen van wol, katoen en gerecyclede materialen in donkerblauw, gemêleerd grijs en camel met een aantal kleuraccenten. De stuks worden alleen verkocht op de eigen website en los van seizoenen gelanceerd. De eerste collectie is vanaf vandaag te koop, de volgende in februari 2022.

JD Sports opent tweede flagship in Amsterdam

De Britse sportketen JD heeft een nieuwe winkel geopend in Amsterdam. De vestiging op de Kalverstraat 99 beslaat maar liefst 736 m2 over twee verdiepingen, met sneakers op de begane grond en kleding en accessoires op de eerste etage. De winkel op de Kalverstraat is de dertigste winkel van JD Sports in Nederland. De keten verkoopt merken als Nike, The North Face, Fila, Puma, Under Armour en Adidas, maar ook de eigen labels Supply & Demand, McKenzie en Pink Soda Sport. JD heeft meer dan 900 winkels wereldwijd.

JD Sports Kalverstraat creditL JD Sports

Onderzoek ABN Amro: ‘Winkelgedrag door corona structureel veranderd’

Het bezoek aan de winkelstraten ligt nog altijd niet op het niveau van voor corona. Dat meldt ABN Amro op basis van locatiedata van Google. Vijf grote winkelsteden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Haarlem) zaten tussen 25 september en 6 november nog steeds onder of net tegen de normale waardes aan, terwijl dat juist de periode was waarin alle coronaregels waren losgelaten. Opvallend is dat er inmiddels wél weer evenveel wordt uitgegeven. Dat impliceert dat consumenten duurdere producten kopen, gerichter naar de winkel gaan en/of verschillende aankopen combineren. “Het winkelgedrag lijkt structureel veranderd ten opzichte van voor de pandemie”, concludeert de bank.

Hoofdkantoor Sissy-Boy verhuist naar Den Bosch

De Termeer Groep (Sissy- Boy, Manfield en Sacha) verhuist van Tilburg naar Den Bosch. In januari van het nieuwe jaar strijkt het mode- en schoenenconcern neer op de twee hoogste verdiepingen van kantoorgebouw Belvédère II, naast het station. Dat meldt het Brabants Dagblad. Het bedrijf heeft op dit moment twee locaties in Tilburg. Het hoofdkantoor, waar 30 mensen werken, zit op bedrijventerrein Het Laar. De afdelingen marketing en e-commerce (40 medewerkers) zitten op een verdieping in een kantoortoren, tegen de A58 aan. Na 113 jaar in Tilburg is de stad verlaten geen eenvoudige beslissing, zegt directeur-eigenaar Ward Termeer tegen de krant. “Maar ik wil die twee groepen weer bij elkaar hebben. In Tilburg was wel ruimte, maar niet op de plekken waar ik wilde zitten. En als ik mensen uit steden als Utrecht, Rotterdam, Arnhem of Nijmegen wil aantrekken, heeft Den Bosch gewoon betere kaarten.”