Over Textilia

Textilia is de meest toonaangevende journalistieke informatiebron voor modeprofessionals. De combinatie van het vakblad dat 12 keer per jaar verschijnt, de website, de nieuwsbrieven en events maken Textilia tot een autoriteit en een volwaardige, omnichannel gesprekspartner voor professionals in de modebranche.

De lezers van Textilia zijn zelfstandige detaillisten in de modebranche, maar ook fabrikanten, agenten, inkooporganisaties, importeurs, inkopers, medewerkers en directies van grootwinkelbedrijven en ketens. Via abonnementen op het vakblad, de website en de nieuwsbrieven bereiken we maandelijks bijna 100.000 lezers. Textilia is daarmee een unieke schakel tussen leveranciers en retailers.

Textilia informeert en inspireert haar lezers over alle marktontwikkelingen, trends, koopgedrag en de merkvoorkeuren in de modebranche. Al ruim 94 jaar levert Textilia onafhankelijke informatie en is daarom onmisbaar voor elke modeprofessional en -aanbieder.

Textilia Online 

www.textilia.nl is deels een betaalde website. Dat betekent dat onze beste artikelen ‘versleuteld’ zijn, ze staan in een ‘besloten’ gedeelte. Alleen met een abonnement kun je deze exclusief lezen. Er zijn verschillende abonnementsvormen. Versleutelde artikelen kunt u op onze homepage herkennen aan een * achter de titel.

Voorbeelden van artikelen die je dagelijks kunt lezen zijn: 

  • Actuele marktcijfers en eigen, exclusief onderzoek van Textilia uitgevoerd door GfK    
  • Altijd de laatste (korte termijn) trends per segment van onze eigen trendwatchers
  • Wekelijks how to’s en praktische tips & tricks over geld verdienen met online retailen
  • Wekelijks achtergronden en analyses van het nieuws: wat betekenen economische ontwikkelingen voor de mode-ondernemer?
  • Vaste expertblogs op de thema’s logistiek, inkoop, beleving en juridisch
  • Meepraten met vakgenoten door middel van reacties
Textilia marketingdiensten

Textilia biedt ook online diensten aan om mode-ondernemers nog succesvoller te laten ondernemen. Door onze jarenlange ervaring in de modejournalistiek weten we precies hoe we retailers én leveranciers kunnen bereiken en prikkelen. We hebben daarom met specialisten online diensten voor de modebranche ontwikkeld, waar talloze klanten al hun voordeel mee doen. Zo wordt via Search Engine Marketing de (lokale) vindbaarheid van modewebsites op Google verhoogd. Denk ook aan opgemaakte content-abonnementen, het verhuren van SEO-(fashion)redacteuren, het ontwikkelen van minisites en het bewerken van bestaande webteksten. Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor jou te bespreken.