Printen

Vlaamse webwinkels bundelen in Antwerpse pop-up-store

AMSTERDAM, 21 maart 2012 15:36 | Eva Guldemond

Toevoegen aan Mijn Textilia

Nederland kent al verschillende initiatieven om de webshop een gezicht te geven. Ook in Vlaanderen is er in mei een 'stenen moment' voor het publiek.

Dit keer gaat het om vier webshops die de handen ineenslaan. Samen bieden zij een assortiment kinderkleding, modesieraden, keuken- en tafelproducten.

Van 2 tot 31 mei openen de websites Dinner at seven en Goldfish samen met Loulechien.com en Beerinblik.be hun allereerste tijdelijke winkel in de Museumstraat in Antwerpen.

Klantencontact 
Online gevonden worden valt nog niet mee. Steeds meer webwinkels zoeken het in een stenen verkoopmoment. Tine Deprez, Sofie Druyts (Dinner at seven) en Eva Devisch (Goldfish) beseften het belang van goede contacten met klanten en de combinatie van online en offline verkoop.

Devisch: "We willen in de eerste plaats vertrouwen wekken. Met onze pop-up maken de mensen kennis met de gezichten achter de shops, kunnen ze onze producten 'voelen', kindjes kunnen mijn kleding eens aantrekken." Druyts: 'Het is uiteraard ook een wisselwerking: klanten die onze online shops nog niet kennen, zullen na een bezoek aan de pop-up-store  sneller tot een online aankoop willen overgaan."

Social media 

Deprez:  "De winkelruimte in de Museumstraat kwam als een geschenk uit de hemel. Via sociale media kwamen we bij Hugo Van Beveren terecht van de winkel Het Kookeiland, een prachtige winkel met voldoende ruimte voor vier leuke webshops."

Het kostenplaatje is belangrijk volgens de onderneemsters. Hun online winkels blijven prioriteit, maar met een zo laag mogelijk budget een leuk evenement laten opbloeien is steeds hun uitdaging. Begin maart organiseerden Dinner at seven.be en Goldfish.be hun eerste 'After Work Shopping' in Mechelen. "Een klein succesje met hapjes en bubbels. Ideaal om de werkweek af te sluiten!"

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.