Printen

Onderzoek ING: Noodzakelijke kennis opstarten webwinkel ontbreekt

AMSTERDAM, 5 maart 2012 17:07 | Kim Pereira

Toevoegen aan Mijn Textilia

Voor een op de drie ondernemers is het gebrek aan kennis voor het maken van een webwinkel de belangrijkste hobbel voor het starten van online verkoop.

Dit komt naar voren uit een onderzoek van ING Economisch Bureau en De Zaak. Daarnaast zijn de online betaling en het vrijmaken van voldoende kapitaal de grootste drempels om online te gaan verkopen.

Terwijl in 2002 nog slechts 40% van de mensen tussen de 12 en 75 jaar online kocht, is dit inmiddels tot ruim 80% opgelopen. MKB-bedrijven spelen hier op in: ruim een kwart van de MKB-ondernemers die internet inzetten, verkoopt producten of diensten online. Vooral bedrijven in de detailhandel en de groothandel maken gebruik van een online verkoopkanaal, zoals een webshop.

Wil je een webshop opstarten, maar weet je niet hoe? Volg dan een cursus bij Textilia Institute.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.