Printen

Mijn shop is top: Baci

AMSTERDAM, 15 maart 2012 18:15 | Cintha Rood

Toevoegen aan Mijn Textilia

In deze bodyfashionrubriek gaat Textilia langs bijzondere lingeriewinkels. Want wat maakt hun shop zo top? Dit keer is de beurt aan Baci.

In Textilia's bodyfashionspecial kon je al kennis maken met Baci: het Amerikaanse bodyfashionconcept dat Melanie Wynia vorig jaar in Nederland introduceerde. Naast de Baci-beleving en -lingerie, is er ook een concept store voor consumenten én retailers. Textilia sprak met Wynia.

Vertel wat meer over je winkel.
"De winkel is geopend op 20 oktober vorig jaar, dus nog maar net eigenlijk. De oppervlakte meet 62 vierkante meter en we werken met drie parttimers. Ons bongemiddelde is zo'n €52."

Waarom heb je voor Hulst gekozen als locatie?
"Verschillende redenen: Hulst is een klein stadje in Zeeuws-Vlaanderen en de winkel ligt op een B-locatie. Maar van oudsher zijn alle winkels in Hulst op zondag open en de stad trekt daardoor vooral in het weekend  veel bezoekers uit België. Het is er altijd levendig en druk. Verder ligt deze locatie vlakbij ons magazijn. Boven de winkel is ons kantoor en daardoor kunnen we de winkel gebruiken als pilot store en showroom voor Nederlandse en Belgische klanten detaillisten die interesse hebben in de verkoop van Baci lingerie of in een franchise."

Wat maakt jouw shop zo bijzonder?
"Onze shop is bijzonder door het interieur, werkelijk alles is top in de puntjes af. We hebben bijvoorbeeld speciale muziek, een geursysteem, 3D-videobeelden van de producten, ruime paskamers, een mooi assortiment en een super prijs/kwaliteit verhouding. Wij bieden veel luxe voor aangename prijzen."

Wat kun je vertellen over het assortiment?
"Het assortiment bestaat uit luxe, uitdagende lingerie. Van basisbeha's en slips tot sexy setjes, panty's, kousen en accessoires als satijnen en kanten handschoenen. Daarnaast bieden we een klein assortiment luxe artikelen; massage-olie, badproducten en spannende artikelen als glijmiddel en stimulerende crème."

Hoe zijn de reacties van de consument op jullie concept?
"In het begin waren mensen een beetje huiverig omdat ze dachten dat de winkel erg duur zou zijn. Daarom kwamen ze niet binnen. Maar door betere prijsaanduiding in de etalage en goeie marketingacties is dat nu opgelost en ervaren mensen het juist als erg leuk. Er hangt ook een heel gezellige sfeer in de winkel. De winkel geeft een heel mooi beeld van hoe een Baci-winkel is. Als iemand interesse heeft in het openen van een Baci-winkel kan hij of zij in Hulst precies zien wat het inhoudt."

Zijn er al plannen voor een tweede of zelfs derde winkel?
"Natuurlijk zijn er plannen voor een tweede winkel! We zijn momenteel aan het kijken welke plaatsen interessant zijn voor een tweede winkel en gaan dan op zoek naar een geschikt pand. Verder zijn we met verschillende partijen in gesprek die interesse hebben in het franchisen van een of meerdere Baci-winkels."

En wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?
"Niet zo lang geleden is ook de verbouwing van het kantoor boven de winkel helemaal afgerond, dus nu kunnen we ons storten op verdere groei."

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.