Printen

Meidenmerk Hotitm verder onder Topitm

AMSTERDAM, 15 maart 2012 09:00 | Eva Guldemond

Toevoegen aan Mijn Textilia

Het Nederlandse meidenmodemerk Hotitm moet zijn naam veranderen van Schoenenreus en gaat verder onder de naam Topitm.

In december 2011 kreeg Miranda Leutscher van het meisjeslabel een brief van Schoenenreus waarin gevraagd is te stoppen met haar activiteiten rond HOTitm. "Ik was verbaasd", vertelt Leutscher. "Een jaar geleden heb ik bij merkenbureau Merk-Echt alles laten controleren. Ook heb ik het beeldmerk laten registreren. Omdat de brief van Schoenenreus mij enorm verbaasde, heb ik de kwestie voorgelegd aan een advocaat. Hoewel we veel sterke punten hebben en een procedure kunnen starten, durf ik het risico financieel niet te nemen, omdat ik nog maar net ben gestart."

Financiele gevolgen
HOTitm wordt daarom veranderd in TOPitm. Naast de labels moet ook de webshop in TOPitm.nl veranderd worden. "Zoiets heeft grote financiële gevolgen", aldus Leutscher. De onderneemster laat zich echter niet ontmoedigen en gaat dapper verder. "Ook in 2012 willen we met ons duurzame label de wereld een stukje verbeteren."

Duurzaam
HOTitm Kidswear begon in september 2010 als kinderkledingmerk met een missie: de overproductie in de kledingbranche beperken met duurzame, eerlijke kleding die naar behoefte wordt geproduceerd. Consumenten kunnen meebeslissen in de ontwerpfase zodat per seizoen een aantal 'HOT' items beschikbaar is. De productie wordt laag gehouden wat de exclusiviteit voor de klant ten goede komt.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.