Printen

CBW-MITEX versterkt managementteam met Helen Hedengren

ZEIST, 6 maart 2012 10:42 | Lideweij Bosman

Toevoegen aan Mijn Textilia

Helen Hedengren versterkt sinds begin dit jaar het managementteam van CBW-MITEX in de functie van manager retail. Nog meer aansluiting creëren met de leden is een van haar kerndoelen.

De retailervaring van Hedengren en de expertise van CBW-MITEX vormen samen de juiste combinatie voor de verdere ontwikkelingen van de brancheorganisatie. "Het is mijn overtuiging dat we ondernemers nog meer verrassen en binden als we alles wat CBW-MITEX doet en kan betekenen voor retailers nog duidelijker overbrengen."

Ervaring
De manager retail kan teruggrijpen op een brede ervaring. Twee jaar geleden als International sales manager bij Hunkemöller. Daar startte zij in 2007 als landenmanager. Eerder was zij regional manager bij Vroom & Dreesmann en Storemanager bij IKEA. Hedengren begon haar carrière in de retail als zelfstandig ondernemer. "De afgelopen jaren heb ik in alle  branches die CBW-MITEX vertegenwoordigt ervaring opgedaan. Van verkoop, conceptontwikkeling, inkoop, marketing, communicatie en expansie tot verandertrajecten, saneringen en reorganisaties. Die kennis stel ik beschikbaar aan de branche."

Passie
Hedengren is gepassioneerd van retail en stelt dat een ondernemer zonder passie niet zal slagen. "Passie vertaalt zich door naar betrokkenheid, naar weten wie je klant is, naar inkopen met kennis van zaken, naar verkopen met overtuiging, naar inspelen op de kansen die de markt biedt. Maar passie is bovenal op de werkvloer het voorbeeld zijn voor je medewerkers die iedere werkdag opnieuw de belangrijkste variabele van een retail onderneming bedienen: de klant."

Actief
Meegaan met de tijdgeest is voor veel ondernemers een uitdaging. Hedengren heeft een duidelijke visie hoe hier mee om te gaan. "Ik hoor vaak: 'ik heb geen tijd' of 'ik weet het wel, maar..' Tegen die ondernemers zou ik willen zeggen: "Ga vooral zo door, dan heb je straks zeeën van tijd. Retailen is altijd sparren, delen en zoeken. Nooit raak je uitgeleerd. Wat vandaag een feit is, is morgen verleden tijd. Retailen is een onophoudelijke zoektocht naar de mogelijkheden binnen ons vakgebied. Ga daarom vooral niet in de slachtofferrol van de economische malaise zitten, maar wees de avonturier die op retail safari gaat. Wie weet ontmoet jij de Big Five!"

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.