Printen

Campagne Harvey Nichols shockeert keurige Britten

LONDEN, 13 juni 2012 14:00 | Kim Pereira

Toevoegen aan Mijn Textilia

Een campagne die de grote sale van warenhuisketen Harvey Nichols aankondigt, heeft voor nogal wat beroering gezorgd onder het Britse publiek.

'The Harvey Nichols Sale... Try To Contain Your Excitement'- campagne laat modellen zien die in hun broek plassen van opwinding. De Britten vinden de opvallende campagne van het vooraanstaande warenhuis Harvey Nichols 'walgelijk'. Het warenhuis verstuurde duizenden flyers waarop de modellen duidelijk zichtbaar in hun broek hebben geplast.

Volgens een woordvoerder van de winkelketen wilde Harvey Nichols de opwinding slechts op een humoristische manier weergeven. "De beelden verwijzen naar een bekende Engelse uitdrukking, we hebben onderzoek gedaan naar het gebruik hiervan en op sociale media getest hoe het publiek reageerde en kwamen tot de vaststelling dat de uitdrukking gemeengoed is en altijd in een speelse en onschuldige context wordt gebruikt", aldus de woordvoerder in de Britse pers.

Wij vinden de campagne briljant. Wat vind jij?

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.