Welke winkels zijn genomineerd voor de Storytelling Award 2016?

AMSTERDAM, 22 december 2015 16:49 | Door de redactie

Gerelateerde berichten

Modeagentuur Goodbrandz reikt op 24 januari voor de vierde keer de Story Telling Award uit op Modefabriek. Welke winkels zijn genomineerd?

De Storytelling Awards worden uitgereikt aan de winkeliers die er het beste in slagen klanten het verhaal van de merken in de winkel toe te lichten.

Genomineerden

In de categorie kleine zelfstandigen/eenmanszaak staan De Hippe Engel in Schipluiden, Geitenwollenshirts in Amsterdam, Brandmission in Haarlem, MHOOM in Amsterdam, Pakhuis 1920 in Etten-Leur, Masseus in Emmeloord, Puur Feel Goods in Driebergen, Charm Luxury in Zeist, Aline Fashion in Burgum en Daen’s in Utrecht op de shortlist.

Filiaalbedrijven/gevestigde retailers met personeel: Fabert de Wit in Hellevoetsluis, Bastiaansen in Bavel, Spandaw in Roden, De Windt in Wageningen, Anna van Toor in Veenendaal, Het Bonte Schaep in Drunen, Sissy-Boy in Maastricht, Tally-Ho in Heiloo, Nukuhiva in Utrecht en Gimbrère Mode in Tilburg. 

Uitreiking

De mystery shoppers van het bureau Mystery Guest hebben de afgelopen weken de genomineerden bezocht. Aan de hand van de rapporten die hieruit voortkomen, kiest de jury de winnaars. De jury bestaat dit jaar uit Femke den Hartog (beleidsadviseur Inretail, op het gebied van Europa en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen), Haaije de Vries (eigenaar Mystery Guest, specialist in het ontwikkelen en uitvoeren van tevredenheids- en belevingsonderzoeken), Kim Pereira (hoofdredacteur Textilia, Schoenvisie en Bengels), Cécile Scheele (eigenaar Goodbrandz en bedenker van de Storytelling Awards) en Caroline Stoop (junior adviseur Schuttelaars & Partners, gespecialiseerd in duurzaamheid, mode en communicatie). 

De uitreiking vindt plaats op zondag 24 januari 2016 om 16:00 op de Modefabriek bij de stand van Goodbrandz, in de MINT-hal. 

Achtergrond award

Cécile Scheele bedacht de award omdat ze zag dat herkomst van merken steeds belangrijker wordt voor de consument. "De wereld is open geworden. Consumenten kunnen meer formatie vinden dan de retailer zelf vaak beseft. Daarom is openheid van de retailer op zijn plaats. Een eerlijk en authentiek verhaal is van essentieel belang", aldus Scheele. "Doorslaggevend is dan ook dat winkelpersoneel deze achtergrond meeneemt in de verkoop. De aandacht die het personeel aan de klant geeft, door de achtergrond van de duurzame producten te vertellen draagt bij aan de ultieme winkelbeleving."

De winnaars van vorig jaar waren Aline Fashion in Burgum en Fabert de Wit in Hellevoetsluis.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.