Online modewinkel Loavies gaat ook aan retailers verkopen

Amsterdam, 30 oktober 2017 13:46 | Tessa Bentvelsen

Anderhalf jaar na de lancering van de eerste eigen kledinglijn, gaat modewebshop Loavies de private labelcollectie ook aan winkeliers verkopen. “De wereldwijde aanvragen voor ons label stromen tot aan vandaag nog elke dag binnen.”

“Hier hadden we niet van durven dromen”, laat brand- en wholesalemanager Cynthia Korthagen van Loavies in een persbericht weten. De online modewinkel gaat de private labelcollectie nu ook aan retailers verkopen en heeft hiervoor al meer dan driehonderd aanvragen binnengekregen. Maar het bedrijf kan niet in één keer voldoen aan de grote vraag en daarom heeft het gekozen voor een pilot bij een kleine groep winkeliers verdeeld over Nederland. “Deze retailers zijn niet alleen gekozen vanwege hun aansluiting op ons concept en merkenpakket maar ook op basis van een goed verdeelde geografische spreiding door Nederland.”

Loavies wil zich nu eerst richten op het goed neerzetten van de collectie in de vijftien winkels die meedoen aan de pilot. “We zijn een jong en enthousiast team, datzelfde geldt ook voor onze collecties. Mede hierdoor beginnen wij klein. Zodra wij meer inzicht hebben in onze voorraden en alle bugs uit ons systeem zijn, laten wij graag weer van ons horen.”


Loavies

Anna Meilink, Ben Meilink en Jorn van Klooster richtten eind 2012 Loavies op. Inmiddels is het bedrijf één van de snelst groeiende vrouwenmodewebshops in Nederland. De artikelen in de shop werden voorheen ingekocht bij leveranciers, maar sinds voorjaar 2016 laat Loavies haar eigen collectie produceren.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.