Mr Porter lanceert eigen mannenmodelijn

Amsterdam, 18 oktober 2017 21:05 | Mehtap Gungormez

De toonaangevende mannenmodewebsite Mr Porter lanceert zijn eigen kledinglijn. De nieuwe lijn van de e-tailer heet Mr P. en wordt in november 2017 gelanceerd.

Foto: Instagram Mr P.

De eerste collectie Mr P. bestaat uit 53 ready-to-wear items, waarvan 24 stuks zogenoemde 'essentials' - seizoensloze kledingstukken - zijn. Naast deze 'essentials' brengt het mannenmodemerk vijf capsulecollecties per jaar uit. De eerste Mr P.-collectie bevat onder meer kasjmieren truien, jasjes van waterafstotend microfiber en Japans 'stitched denim'. 

Volgens het merk wordt het grotendeel van de items in Italië geproduceerd. Daarnaast worden er ook producten in Portugal en in Japan (de denimstof) gemaakt.

Enquêtes

Mr Porter heeft laten weten dat de lijn is ontworpen aan de hand van 600.000 enquêtes die in het afgelopen zeven jaar onder de klanten van de mannenmodewebsite zijn gehouden. Net als veel merken die de webshop aanbiedt, heeft Mr P. gekozen voor een premium prijspunt; zo liggen de prijzen voor T-shirts rond de €65,-, terwijl een leren jack voor €1.000,- wordt aangeboden.

Twee jaar geleden lanceerde Mr Porter ook al een kledinglijn; de zogeheten Kingsman-collectie werd tegelijkertijd uitgebracht met de gelijknamige film en bevatte 60 items in een klassieke Britse stijl.

Schoenencollectie

Op de Instagram-pagina van Mr P. is al een voorproefje te zien van de eerste collectie van het merk, die vanaf 7 november 2017 te koop is bij Mr Porter. De tweede collectie staat gepland voor februari 2018. Ook heeft het merk laten weten al te werken aan een schoenencollectie.

De mannenmodesite Mr Porter is in 2011 opgericht door Natalie Massenet, de vrouw achter de luxe e-tailer Net-a-Porter. Intussen is de website uitgegroeid tot een van de grootste en meest toonaangevende online mannenmode-aanbieders in het luxe segment. 

 

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.