Meer duidelijkheid over doorstart Brandkids

Amsterdam, 16 maart 2016 11:26 | Lisa Kal

Vorige week werd bekend dat Brandkids een doorstart had gemaakt. Maar de eigenaar wordt niet Locals United.

Vorige week werd al bekendgemaakt dat Brandkids een doorstart zal maken, maar nu is ook bekend wie de webwinkel daadwerkelijk overneemt. Onder leiding van Michel Lieffering heeft een groep Nederlandse private investors vrijdag 4 maart 2016 Brandkids overgenomen, meldt de kinderkledingwebshop zelf in een persbericht.

“We gaan van Brandskids weer de inspirerende online boutique voor merkkleding in de kindermode maken”, meldt Michel Lieffering in een persbericht. “Wij zien zeer veel potentie in het platform. Brandskids geniet een zeer hoge en consistente waardering van haar consumenten. Hiernaast zijn ook de relaties met de merken die worden gevoerd zeer waardevol voor ons.”

Vorige week meldde oud-ceo Hans Lormans nog dat Locals United de nieuwe eigenaar zou worden. Nu meldt de website Retailnews dat dit volgens een woordvoerder komt omdat zowel Lieffering als zijn bedrijf Boozters direct betrokken zijn bij Locals United. Hans Lormans is sinds de doorstart niet meer werkzaam bij Brandkids.

Lieffering is onder andere verantwoordelijk voor de transformatie van Wehkamp en Conrad Electronics tot belangrijke e-commerce spelers en is daarnaast vakjury voorzitter van de thuiswinkel crossorder e-commerce awards.

Doorstart

Lieffering geeft aan dat de doorstart plaatsvindt met behoud van werkgelegenheid. Het bedrijf zal snel met de leveranciers om te tafel gaan om uit te leggen hoe de nieuwe koers van het bedrijf in zal worden gezet.

De doorstart van Brandkids wordt begeleid door commerce intelligence agency Boozters. Boozters maakt gebruik van bug data om fact-based beslissingen te nemen over de on- en offline strategie van haar cliënten. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.