Broekenmerk Michèle stopt na 97 jaar

AMSTERDAM, 18 oktober 2017 08:59 | Rik de Langen

Per 1 juli 2018 houdt het Duitse broekenmerk Michèle ermee op. Dat laat het vrouwenmodemerk weten in een persbericht.

Daar waar Gardeur door kan gaan, daar staakt damesbroekenspecialist Michèle de bedrijfsactiviteiten. Het kledingbedrijf uit Mönchengladbach baseert deze beslissing 'op de moeilijke situatie in de branche en de perspectieven voor de toekomst alsmede de negatieve ontwikkelingen van de koersen in de beide belangrijkste exportlanden Rusland en Groot-Brittannië', zo stelt Michèle in een persbericht.

Volgens directeur Michael Irskens kan Michèle daardoor 'geen hoogwaardige collectie met marktconforme prijzen en condities meer aanbieden en is de beslissing genomen de bedrijfsvoering te stoppen.'

Uitlevering

Michèle stopt de bedrijfsvoering na 30 juni 2018. De collectie voor zomer 2018 zal nog worden geproduceerd en uitgeleverd net als de na-orderprogramma’s voor winter 2017 en zomer 2018. Een collectie voor winter 2018 wordt niet meer aangeboden.

Sinds 1921

Het merk Michèle bestond sinds 1921. Het werd opgericht door Michael Irskens sr. in de Duitse stad Mönchengladbach. In eerste instantie werden er alleen mannenbroeken geproduceerd, later werden daar broeken voor vrouwen en kinderen aan toegevoegd. In 1963 specialiseerde het kledingmerk zich in damesbroeken. 

In 1995 nam Michael Irskens jr. het roer over, als representant van de 4e generatie. Meer dan 20 jaar lang bestuurde hij het bedrijf. Daar komt nu een eind aan. De 100 jaar wordt net niet gehaald. Na 97 jaar verdwijnt het merk van de markt.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.