Bestseller lanceert nieuw vrouwenmodemerk

AMSTERDAM, 10 oktober 2017 12:55 | Rosita van der Kwaak

Het Deense modebedrijf Bestseller lanceert in 2018 een nieuw vrouwenmodemerk: Postyr. Hiermee richt het bedrijf zich op het premiumsegment.

In plaats van op een specifieke leeftijdsgroep richt Bestseller zich met premiummerk Postyr op vrouwen die durven op te vallen. Volgens het persbericht dat de lancering van Postyr aankondigt is de collectie trendy en edgy, met items die ‘personality’ en ‘quality’ hebben. Er zijn nog geen beelden van het nieuwe merk vrijgegeven, dus het is nog niet bekend hoe het nieuwe merk er uit gaat zien. Wel geeft het bedrijf een aantal sleutelwoorden: innovatief, tijdloos en digitaal.

Online inkoop

Dat geldt niet alleen voor de collectie, maar ook voor de manier van werken. Inkopen gebeurt niet via klassieke inkoopafspraken in de showroom, maar via online ‘beurzen’. De inkoper wordt met beelden en gesproken toelichting door de collectie geleid. “De consument koopt regelmatig en zonder problemen mode online, dus waarom zou de retailer met al zijn kennis en ervaring niet hetzelfde kunnen?”, zegt brand manager Gitte Skaarup in het persbericht.

Sneller in de winkels

In het eerste jaar staan zes online ‘beurzen’ gepland. Door digitaal aan retailers te verkopen en de monstercollecties tot een minimum te beperken, wordt er tijd en geld bespaard om de consument meer waar voor haar geld te bieden. Bovendien ligt de collectie door deze werkwijze ook sneller in de winkels.

Vanaf april 2018 in de winkels

In eerste instantie richt Bestseller zich met Postyr op premium retailers in Scandinavië, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, plus een aantal premium webshops die wereldwijd actief zijn. De allereerste collectie van Postyr wordt gezien als teaser en wordt in april 2018 uitgeleverd. Vanaf juli 2018 ligt de eerste volledige collectie in de winkels. De website van het merk zal tegen die tijd ook actief worden.

Merken Bestseller

Bestseller heeft een tiental merken in het portfolio, waaronder Vero Moda, Jack & Jones, Only, Selected, Vila, Name it, Pieces, Junarose, Mamalicious en LMTD.

Hoofdbeeld: Gardar Rurak

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.