Dossier overzicht

'Kinderarbeid is volstrekt uit de tijd, maar helaas niet overal' Het Convenant Duurzame Kleding is van start met al ruim 75 modemerken. Uiteindelijk moet de hele modebranche aan de slag met de 9 thema’s uit het plan: van circulaire kleding tot vakbondsvrijheid. Kern van het verhaal: ‘onderzoek en verbeter je keten’. MVO Nederland verzamelt in 9 verhalen de beste aanknopingspunten. Deze keer: kinderarbeid. Lees verder

Nederlandse modemerken liggen op kop met circulaire mode

'Kledingproductie met minder chemicaliën, water en energie is allang mogelijk'

'Er gaat toch niemand dood aan de chemicaliën die ik gebruik?'

Bekijk het totale dossier


‘Er wordt over ons gepraat en dat is precies waar we op uit zijn’ [interview] * Vanaf maandag 14 maart kunnen klanten van Men At Work zes weken lang gratis sporten in en rondom de winkels. Directeur Mark Hommelberg legt de waarde van deze opvallende actie uit. “Medewerkers en klanten leren elkaar kennen en vertrouwen.” Lees verder

In Store of the Future test de retailer de nieuwste technologieën *

Boekentip: Aan tevreden klanten heb je niets *

Succesvol pop-up retailen: de tips & tricks *

Bekijk het totale dossier


Tips: hoe organiseer ik een effectieve uitverkoop? Het liefst wil je nooit een uitverkoop houden, maar soms is het niet anders. Moet je dan twee keer per jaar flink uitverkopen of het hele jaar door een beetje? Tips over de organisatie van een goede en effectieve uitverkoop. Lees verder

Uitverkoop: 'Percentages korting werken het beste'

Bekijk het totale dossier


‘Je kunt niet de schuld blijven geven aan de crisis of je huurbaas, je moet echt zélf aan de slag’ De crisis is hard geweest voor de moderetail. Faillissementen, teruglopende omzetten maar zeker ook de stijgende populariteit van online shoppen hebben modewinkeliers aan het denken gezet over hun relevantie. Zo ook Annemiek Donkersloot (55) van vrouwenmodewinkel Ladies Fortune in Purmerend. “Ik zit nog volop in transitie, maar ik weet inmiddels wel welke kant ik op moet met mijn zaak.” Lees verder

Samen en toch apart: 'Alles staat op één bon, de klant merkt er niets van'

Meervoudig prijswinnaar Amazingkids: 'We blijven liever onder het maaiveld' *

‘Ik reken niet af op nummer, verkopen doen we immers met zijn allen’ *

Bekijk het totale dossier


Koopzondag

'De koopavond is op z'n retour' De traditionale koopavond trekt steeds minder bezoekers. Dat meldt de Telegraaf woensdag op basis van cijfers van 'passantenteller' CityTraffic. Lees verder

Amsterdammer winkelt steeds later

Pilot voor 24 uur winkelen in Amsterdam geen succes

Tijdelijke oplossing koopzondagen Tilburg

Bekijk het totale dossier


Inretail Fashionscan: moderetail beleeft beste kwartaal van 2017 Het derde kwartaal van 2017 is veruit het beste kwartaal van het jaar tot zover voor moderetailers, zo blijkt uit de Fashionscan van Gfk en Inretail. Vooral september is een uitzonderlijk goede maand geweest. Welke opvallende zaken blijken nog meer uit de cijfers? En welke segmenten staken er met kop en schouders boven uit? Lees verder

Modebranche maakt groeispurt

Hoeveel vrouwenmodewinkels zijn er in Nederland?

Hoeveel mannenmodewinkels zijn er in Nederland?

Bekijk het totale dossier